Στην περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών της εστιάζει, μεταξύ άλλων η ΒΙΚΡΕ, η βορειοελλαδίτικη βιομηχανία , η οποία δραστηριοποιείται στην παραγωγή, προϊόντων επεξεργασίας κρέατος (μπιφτέκια, σουβλάκια, γύρο χοιρινό και γύρο κοτόπουλο, kebab, και άλλα). Σημειώνεται ότι η βιομηχανία εξάγει το 30% του τζίρου της σχεδόν σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης – με κορυφαίο προορισμό τη Γερμανία – με το πλάνο της διοίκησης για την επόμενη πενταετία να κάνει λόγο για αύξηση του ποσοστού έως το 50%.
Στα άμεσα πλάνα είναι νέες συνεργασίες με χώρες της Σκανδιναβίας αλλά και η διεύρυνση της παρουσίας της εταιρείας στην Γαλλία. Στο πλάνο για ενίσχυση της εξωστρέφειάς της περιλαμβάνεται και η λήψη όλο και περισσότερων και εξειδικευμένων πιστοποιήσεων. Στις αρχές της επόμενης χρονιάς η εταιρεία θα έχει πιστοποιηθεί με IFS και BRC, ενώ μέχρι τα μέσα του 2025 αναμένεται να έχει λάβει και την πιστοποίηση Halal.
Επενδύσεις
Παράλληλα, η ΒΙΚΡΕ επενδύει και στη βελτιστοποίηση των λειτουργιών σε επίπεδο υποδομών, στη μείωση του κόστους ενέργειας αλλά και στην αποτελεσματικότερη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ειδικότερα η βιομηχανία δρομολογεί ένα νέο επενδυτικό πλάνο προϋπολογισμού €8 εκατ., το οποίο θα αφορά σε νέα γραφεία, αποθήκες logistics και επέκταση του βιολογικού με νέες σύγχρονες υποδομές στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις. Η εταιρεία ολοκλήρωσε μια ακόμα επένδυση σε φωτοβολταϊκά με στόχο να μειώσει το κόστος ενέργειας. Μέχρι στιγμής έχει αναπτύξει τρία μεγάλα φωτοβολταϊκά πάρκα συνολικής ισχύος 3MW.
Σε επίπεδο portfolio, στην πρόσφατη SIAL στο Πρίσι, η εταιρεία παρουσίασε νέους κωδικούς και από τις τρεις βασικές κατηγορίες της, όπως γύρο μοσχάρι στη σειρά των γύρων, crispy chicken strips στη σειρά των πανέ και κεφτεδάκια στη σειρά των κυματοειδών. Παράλληλα παρουσίασε και άλλα προϊόντα του χαρτοφυλακίου της όπως σις κεμπάμπ, σουβλάκι κοτόπουλο και χοιρινό, crispy chicken nuggets κ.ά.
Η πορεία της ΒΙΚΡΕ το 2023
Αναφορικά με την πορεία του ομίλου, πέρυσι εμφάνισε ανάπτυξη 24,75% με τον κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται σε €36,86 εκατ. έναντι €29,54 εκατ. το 2022, τα κέρδη προ φόρων – χρηματοδοτικών – επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) σε €2,537 εκατ. έναντι €1,51 εκατ. το 2022, ενώ τα προ φόρων κέρδη ξεπέρασαν το €1 εκατ. από €404 χιλ. το 2022. Η διοίκηση κρίνει ικανοποιητική την εξέλιξη της κερδοφορίας, λαμβανομένων υπόψη των πληθωριστικών πιέσεων λόγω της σημαντικής αύξησης των τιμών πρώτων υλών, καθώς επίσης και του ενεργειακού κόστους.
Η ιστορία της ΒΙΚΡΕ
Η ΒΙΚΡΕ είναι μια αμιγώς ελληνική βιομηχανία , η οποία απευθύνεται στη μαζική εστίαση και προμηθεύει εμπορικές επιχειρήσεις, ψητοπωλεία, εστιατόρια, Catering και κρεοπωλεία. Η ενασχόληση της οικογένειας Χατζηγαβριηλίδη με το κρέας και τα προϊόντα επεξεργασίας κρέατος ξεκίνησε στις αρχές του ‘70 με τη λειτουργία ενός παραδοσιακού κρεοπωλείου στα Αμισιανά Καβάλας.
Στη δεκαετία του ‘80 ένα νέο κρεοπωλείο προστέθηκε στις δραστηριότητες της οικογένειας στην πόλη της Καβάλας. Η εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού, η αυξανόμενη ζήτηση και οι επιχειρηματικές ανησυχίες του Θέμη Χατζηγαβριηλίδη οδήγησαν σύντομα σε επέκταση την εταιρεία και στην παραγωγή προϊόντων επεξεργασίας κρέατος. Με τη ζήτηση να ανεβαίνει κάθε χρόνο σταθερά και τον κατάλογο των προϊόντων να μεγαλώνει, το πρώτο εργοστάσιο εξάντλησε τις δυνατότητές του και το 2010 ο σχεδιασμός ενός νέου σύγχρονου εργοστασίου ήλθε ως επιβεβλημένη ανάγκη.
Από τον Αύγουστο του 2011, η εταιρεία και όλες οι παραγωγικές μονάδες φιλοξενούνται στο νέο υπερσύγχρονο εργοστάσιο, σε μια ιδιόκτητη έκταση 12.000 τ.μ. στα Αμισιανά Καβάλας. Η ΒΙΚΡΕ απασχόλησε στο 2023 κατά μέσο όρο 170 εργαζόμενους.
Ο όμιλος Χατζηγαβριηλίδη, εκτός από την ανώνυμη εταιρεία ΒΙΚΡΕ, περιλαμβάνει την ΒΙΚΡΕ family (κρεοπωλείο Οικογενειακόν), την AGoilgas (πρατήριο καυσίμων), την AG Solar (φωτοβολταϊκά) και τα AG Onar Luxury Apartments.
Άρθρο από: MoneyReview.gr