Εντός των δεσμευτικών χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί κινούνται οι επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Αυτό επισήμανε ο εκτελεστικός πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος και δηλώνοντας ότι η εταιρεία συμμετέχει σε διαδικασίες ιδιωτικοποίησης άλλων λιμένων, τόνισε : «μας ενδιαφέρει στρατηγικά η Ηγουμενίτσα». Η προαναφερόμενη τοποθέτηση του επικεφαλής της ΟΛΘ ΑΕ, έγινε στη διάρκεια της χθεσινοβραδινής διαδικτυακής συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρεται σε σχετική σημερινή ανακοίνωση του ΕΒΕΘ. Αναφερόμενος ειδικότερα στην επέκταση του προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενός έργου ύψους 150 εκατ. ευρώ, ο κ. Λιάγκος τόνισε ότι ήδη προέκυψε ανάδοχος η κοινοπραξία «MYTILINEOS SA-ROVER MARITIME SL-HDK SA» ενώ σημείωσε ότι η ολοκλήρωση του Project αναμένεται σε 36 μήνες. Πρόσθεσε δε ότι συνδυάζεται και με την ολοκλήρωση της οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα καθώς και οτι στο τέλος Απριλίου 2022 θα παραληφθούν καινούργιες γερανογέφυρες, οι οποίες γερανογέφυρες θα δώσουν τη δυνατότητα να ξεφορτώνονται περισσότερα εμπορευματοκιβώτια σε λιγότερο χρόνο.

Οι επενδύσεις σε γερανογέφυρες στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Για τις υπόλοιπες επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ο εκτελεστικός πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος, γνωστοποίησε ότι στο τέλος Απριλίου 2022 θα παραληφθούν καινούργιες γερανογέφυρες, οι οποίες γερανογέφυρες θα δώσουν τη δυνατότητα να ξεφορτώνονται περισσότερα εμπορευματοκιβώτια σε λιγότερο χρόνο. Για την κίνηση μέσα στο λιμάνι, επισήμανε ότι έχει αυξηθεί και καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια, προκειμένου να μην δημιουργείται συμφόρηση και να εξυπηρετούνται το ταχύτερο δυνατό οι χρήστες του λιμένα.

Για τη Ρωσο-Ουκρανική κρίση, ο επικεφαλής της ΟΛΘ ΑΕ τόνισε ότι η εταιρεία αξιολογεί τις συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία στο πλαίσιο της λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας και των logistics στην ευρύτερη περιοχή και τόνισε σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΕΒΕΘ ότι «δεν βλέπω πως θα μας επηρεάσει αρνητικά ως λιμάνι η κατάσταση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, πιθανότατα θα μας επηρεάσει θετικά».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ, Ιωάννης Μασούτης, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει ευρύτερη αναπτυξιακή διάσταση για τη πόλη και τη Βόρεια Ελλάδα.

Η ΟΛΘ Α.Ε. λοιπόν, ανακοινώνει την προμήθεια δύο (2) νέων, ειδικά σχεδιασμένων, Γερανογεφυρών (Ship To Shore Cranes) για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης με σκοπό την περαιτέρω αύξηση του ανταγωνιστικού της γεωγραφικού πλεονεκτήματος για συνδυασμένες μεταφορές προς και από την Νοτιοανατολική Ευρώπη. Με την απόκτηση του νέου τεχνολογικού εξοπλισμού η ΟΛΘ Α.Ε. θα έχει την δυνατότητα της απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων κύριων γραμμών παρέχοντας αξιόπιστες, σύγχρονες και ανταγωνιστικές υπηρεσίες.

Κόστος και χαρακτηριστικά

Η προμήθεια των δύο (2) Γερανογεφυρών (Ship To Shore Cranes), συνολικής αξίας 15.675.000€, με μέγιστη ανυψωτική ικανότητα 65 τόνων και 50 τόνων σε διπλή και σε μονή φόρτωση αντίστοιχα, από μία εκ των μεγαλύτερων εταιρειών κατασκευής και παράδοσης λιμενικού εξοπλισμού παγκοσμίως, αποτελεί μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε. βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο.

Ο νέος εξοπλισμός παρέχει τη δυνατότητα στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να εξυπηρετεί απευθείας πλοία κύριων γραμμών, χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUs (New Panamax) και αναμένεται να παραδοθεί σε πλήρη λειτουργική και επιχειρησιακή ετοιμότητα στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα εντός του 1ου τριμήνου του 2022. Με τον νέο εξοπλισμό, αναβαθμίζεται ουσιαστικά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών και βελτιώνεται σημαντικά η ταχύτητα εξυπηρέτησης των πελατών του λιμένα της Θεσσαλονίκης.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. Αθανάσιος Λιάγκος, δήλωσε σχετικά: «Η υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης εξοπλισμού αποτελεί μέρος του συνολικού Επενδυτικού Προγράμματος της ΟΛΘ Α.Ε. και δρομολογείται με απόλυτη συνέπεια και γρήγορους ρυθμούς ώστε το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να είναι πρωταγωνιστής στην ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών από και προς την Νοτιοανατολική Ευρώπη προσελκύοντας πλοία κύριων γραμμών. Υπηρετούμε ευλαβικά το τρίπτυχο καινοτομία, ασφάλεια και ανάπτυξη για τους πελάτες μας και την ευρύτερη περιοχή ευθύνης μας».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος – Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής της ΟΛΘ Α.Ε. Franco Nicola Cupolo, δήλωσε σχετικά: «Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με την προμήθεια των δύο νέων τεχνολογικά εξελιγμένων γερανογεφυρών περνάει σε νέα εποχή. Ο νέος εξοπλισμός βελτιστοποιεί το επίπεδο εξυπηρέτησης της διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων, διπλασιάζει την παραγωγική δυνατότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και βελτιώνει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμένα».

Άρθρα από το: iefimerida.gr  & ypodomes.com