My Market: Τετραετές επενδυτικό πλάνο 280+50 εκατ. από τον όμιλο Metro. Ενίσχυση του δικτύου σε Ελλάδα και Κύπρο και νέο κέντρο διαλογής στον Ασπρόπυργο.
My Market: Επενδύσεις 280 εκατ. ευρώ δρομολογεί στην τετραετία 2023-2026 ο όμιλος Metro, ο οποίος προσβλέπει για φέτος σε επίτευξη ρυθμού ανάπτυξης εσόδων 5%-5,5%.
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης, στο πλαίσιο χθεσινής συνέντευξης Τύπου, «στην τετραετία από το 2023 έως το 2026 θα επενδύσουμε συνολικά 280 εκατ. ευρώ και σε αυτά περιλαμβάνονται επενδύσεις οι οποίες φέτος θα φτάσουν τα 50 εκατ. ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνεται το νέο κέντρο διαλογής στον Ασπρόπυργο. Από μόνο του αυτό είναι μία επιπλέον επένδυση 50 εκατ. ευρώ, που συμπεριλαμβάνεται στα 280 εκατ. ευρώ της τετραετίας». Στον τομέα του δικτύου υπολογίζεται ότι θα λειτουργήσουν 25 νέα καταστήματα, τα περισσότερα από τα οποία θα είναι convenience stores «My market Local». Εκτιμάται ότι έως το 2025 ο όμιλος θα διαθέτει 80 τέτοιου τύπου καταστήματα, ενώ αυτή τη στιγμή υφίστανται περισσότερα από 100 αιτήματα από ενδιαφερόμενους ανά μήνα. Στη χονδρική διατηρείται η δυναμική των 48 καταστημάτων Cash & Carry, καθώς και ενός delivery center που τροφοδοτεί τα νησιά. Φέτος προστίθενται τρία νέα hubs, ανεβάζοντας σε δέκα τον συνολικό αριθμό τους, ενώ προστίθεται και ένα darkstore στη Ρόδο. Σε ό,τι αφορά το e-shop του Cash & Carry, ο κύκλος εργασιών του 2023 ήταν αυξημένος κατά 50% σε σύγκριση με το 2022. Το Cash & Carry αντικατοπτρίζει το 4,5% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ το μέσο καλάθι ανέρχεται στα 470 ευρώ.
Η εικόνα του 2022
Σε επίπεδο δυναμικής μεγεθών, το 2022 έκλεισε με σημαντική ενίσχυση, καθώς πέρα από την αύξηση κατά 9,5% των εσόδων, που διαμορφώθηκαν σε 1,5 δισ. ευρώ, επιτεύχθηκε ενίσχυση της κερδοφορίας, με τα EBITDA να ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ και τα προ φόρων αποτελέσματα να ανέρχονται στα 28,3 εκατ. ευρώ. Όπως σημείωσε ο επικεφαλής του ομίλου «ήταν πολύ σημαντικό που καταφέραμε να αυξήσουμε την κερδοφορία. Ως μη εισηγμένη ελληνική εταιρεία έχουμε την πολυτέλεια να σκεφτόμαστε περισσότερο το μέλλον παρά το παρόν». Σε επίπεδο μεριδίων, το 2022 η Metro εμφάνισε οριακή υστέρηση στο μερίδιο των My market κατά 0,2%, ενώ στα Cash & Carry αύξησε το μερίδιό της κατά 0,5%. Σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα στην Κύπρο, όπου η εταιρεία μετρά τρία χρόνια λειτουργίας, το 2022 «έτρεξε» με αύξηση πωλήσεων κατά 57% σε σχέση με το 2021 και στο τετράμηνο του 2023 καταγράφει άνοδο 39% σε σύγκριση με το τρίμηνο του 2022. Τα πλάνα για την Κύπρο προβλέπουν εντός του 2024 τη λειτουργία νέου καταστήματος στη Λευκωσία, μετά το ήδη υπάρχον κατάστημα της Λεμεσού, επένδυση ύψους 8 εκατ. ευρώ.
Ο πληθωρισμός στο ράφι
Σχολιάζοντας την εικόνα του πληθωρισμού στο ράφι, ο κ. Παντελιάδης εκτίμησε ότι θα υπάρξει αποκλιμάκωση, σημειώνοντας: «Μετράμε τον εσωτερικό πληθωρισμό με τον σωστό τρόπο στο σύνολο των προϊόντων που πουλάμε και πόσο έχουν μεταβληθεί σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Η χονδρική επηρεάστηκε περισσότερο από προϊόντα που δέχτηκαν μεγάλες αυξήσεις, όπως τα σπορέλαια που πωλούνται περισσότερο από τα σούπερ μάρκετ. Ο λόγος της μείωσης των τιμών είναι ότι κάποιοι αναγκάζονται, λόγω μείωσης της κατανάλωσης, να περάσουν χαμηλότερες τιμές, με την αγορά να είναι πολύ ανταγωνιστική».
Άρθρο από: Naftemporiki.gr