Τρεις είναι οι νέες mega επενδύσεις logistics που θα αλλάξουν το real estate σε Αττική & Θεσσαλονίκη.
Παρότι η Δυτική Αττική και η Δυτική Θεσσαλονίκη αποτελούν τις κατεξοχήν περιοχές νέων επενδύσεων logistics στην Ελλάδα, από μικρές και μεγάλες εταιρείες του χώρου ή εταιρείες real estate, υπάρχουν τρεις νέες επενδύσεις που βρίσκονται στα σκαριά και φιλοδοξούν να αλλάξουν το τοπίο της αποθήκευσης και μεταφοράς προϊόντων, συνδυάζοντας πλέον πολλά είδη μεταφορών, από πλοία και φορτηγά έως σιδηρόδρομο.
Η νέα επένδυση της HIG στον Ασπρόπυργο
Στα σκαριά βρίσκονται οι νέες μεγάλες επενδύσεις logistics στην περιοχή του Ασπροπύργου.
Φορέας της επένδυσης είναι η H.I.G. Capital, στην οποία περιήλθε το mega ακίνητο 300 στρεμμάτων περίπου στην παραλία του Ασπροπύργου, σε αντάλλαγμα για τη συμφωνία εξυγίανσης της ιστορικής Χαλυβουργίας Ελλάδος.
Με τη συμφωνία αυτή, διασώθηκαν οι θέσεις εργασίας της χαλυβουργίας και η συνέχισης της δραστηριότητας της εταιρείας στο Βόλο πλέον.
Αυτή τη στιγμή το ακίνητο, στο οποίο λειτουργούσε χαλυβουργείο, βρίσκεται σε κατάσταση καθαρισμού και περιβαλλοντικής αποκατάστασης, με στόχο την εν ευθέτω χρόνο έναρξη υλοποίησης της μεγάλης επένδυσης logistics.
Η εν λόγω έκταση είναι ιδιαίτερα προνομιακή καθώς βρίσκεται σε μεγάλη εγγύτητα με το λιμάνι του Πειραιά, το σιδηρόδρομο και αυτοκινητόδρομο. Έχει πρόσβαση στη θάλασσα ενώ διαθέτει και άδεια για λιμενική υποδομή από παλιότερα.
Σύμφωνα με τα πλάνα της H.I.G., σχεδιάζεται ένα trimodal κέντρο αποθήκευσης και διεθνών μεταφορών, που θα συνδυάζει τις θαλάσσιες, σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές προϊόντων.
Επίσης, προβλέπεται και η λειτουργία μονάδας συναρμολόγησης προϊόντων, όπως συμβαίνει σε πολλούς αντίστοιχους χώρους logistics στο εξωτερικό.
Όπως ανέφερε πρόσφατα εκπρόσωπος του fund στην Ελλάδα, έχει ήδη κατατεθεί ο φάκελος για το σχετικό Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ), που σημαίνει ότι θα επιχειρηθεί να ενταχθεί η επένδυση και στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων του Enterprise Greece.
Οι επενδύσεις υπολογίζονται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ.
The Green Σχιστό
Οι νέες μεγάλες επενδύσεις logistics & κατοικιών στη Δυτική Αττική, με την ονομασία The Green Σχιστό, θα γίνουν από την Εκκλησία της Ελλάδος με τη βοήθεια του ΤΑΙΠΕΔ.
Η Εκκλησία της Ελλάδος μέσω της ανώνυμης εταιρείας «ΣΧΙΣΤΟ Α.Ε.», την οποία έχει ήδη συστήσει, επιδιώκει την ολιστική αξιοποίηση της συγκεκριμένης ιδιόκτητης έκτασης, περίπου 3.000 στρεμμάτων, που βρίσκεται σε κομβική θέση καθώς συνορεύει νοτιοανατολικά με τον Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και βόρεια με την περιοχή του Σκαραμαγκά. Στη νέα προτεινόμενη χωροθέτηση, το Περιβαλλοντικό Πάρκο Αναψυχής θα έχει διπλάσια έκταση σε σχέση με την υπάρχουσα.
Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από ιδίους πόρους της Εκκλησίας της Ελλάδος και η διάρκεια υλοποίησής του μέχρι και την ολοκλήρωσή του και την έναρξη της λειτουργίας του είναι περίπου τέσσερα χρόνια. Το ΤΑΙΠΕΔ θα συνεργαστεί με τον Δικαιούχο του έργου για την ωρίμανση και τη διενέργεια των διαγωνιστικών διαδικασιών και την παρακολούθηση της εκτέλεσης των συμβάσεων. Στην έκταση 3.000 στρεμμάτων προτείνεται να δημιουργηθεί σύγχρονο κέντρο logistics με καθετοποιημένο ρομποτικό σύστημα διεθνών προδιαγραφών, το μεγαλύτερο μέρος των εγκαταστάσεων του οποίου θα είναι υπόγειο χωρίς να είναι ορατό.
Όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση της πρότασης, το πράσινο θα κυριαρχεί στην έκταση (άνω του 85% της συνολικής έκτασης) ενώ θα δημιουργηθεί και ένα πάρκο 700 στρεμμάτων. Συνολικά υπολογίζεται να δημιουργηθούν έως και 10.000 νέες θέσεις εργασίας στο The Green Σχιστό. Θα αξιοποιηθεί η δυναμική του άξονα της Λεωφόρου Σχιστού καθώς οι εκτάσεις της Εκκλησίας βρίσκονται αριστερά και δεξιά από αυτή (η περιοχή του νεκροταφείου και η παλιά χωματερή) δημιουργώντας έτσι διπολική ανάπτυξη.
Επίσης, προβλέπεται επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής έως το κέντρο logistics καθώς και σύζευξη με τον άξονα της υποθαλάσσιας σύνδεσης της Σαλαμίνας, στοιχεία που θα ενταχθούν μετά την επικαιροποίηση της πρότασης από το ΤΑΙΠΕΔ. Οι κύριες χρήσεις της επένδυσης θα είναι logistics και κατοικίες, όπως τονίστηκε από το Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΧΙΣΤΟ Α.Ε., κο Χριστόπουλο. Συγκεκριμένα, θα δημιουργηθεί υπόγειο 11ώροφο ρομποτικό κτίριο διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, χωρίς ανάγκη για διαχείριση μεγάλου όγκου οχημάτων όμως λόγω της χρήσης ρομποτικής.
Οι δύο εκτάσεις της Εκκλησίας στις δύο πλευρές της Λ. Σχιστού θα ενωθούν υπέργεια με τη δημιουργία μιας εσπλανάδας στο σημείο σύνδεσης πάνω από τη Λεωφόρο Σχιστού, δημιουργώντας έτσι ένα εσωτερικό οδικό δίκτυο που θα χωρίζεται σε δύο επιμέρους δίκτυα:
- Το περιφερειακό οδικό δίκτυο που θα είναι το μόνο δίκτυο ταχείας κυκλοφορίας, για την εξυπηρέτηση των αναγκών του κέντρου logistics.
- Το δευτερεύον οδικό δίκτυο ήπιας κυκλοφορίας για οχήματα ηλεκτρικά, ποδήλατα αλλά και επισκέπτες του χώρου.
Συνολικά, θα δημιοργηθούν έως 40 χιλιόμετρα οδοποιίας, τόσο για οχήματα όσο και για πεζούς και ποδηλάτες στους δρόμους των οποίων δε θα επιτρέπεται η κυκλοφορία οχημάτων. Στο χώρο της παρέμβασης θα υπάρχει ένα κεντρικό “κύτταρο” που θα αποτελείται από τρία κτίρια, δύο εκ των οποίων θα είναι κτίρια αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων, που θα αποτελούνται από τρία επίπεδα ανάλογα με το είδος των προϊόντων που θα αποθηκεύονται εκεί και τις ειδικές ανάγκες για ψύξη ή φύλαξη που έχουν. Θα υπάρχουν επίσης γραφεία διαχείρισης για όλες τις εταιρείες που θα νοικιάζουν χώρους στα κτίρια αποθηκών.
Στην κορυφή του λόφου που βλέπει προς Κερατσίνι – Δραπετσώνα θα υπάρχουν 3 ακόμη κτίρια, τα οποία θα είναι και τα μόνα που δεν θα είναι κτίρια logistics αλλά θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ξενοδοχείου, νοσοκομείου, κτιρίου γραφείων και κατοικιών, που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του πληθυσμού της περιοχής. Προβλέπεται επίσης και η δημιουργία ενός entertainment hall στο ισόγειο των κτιρίων που θα αποτελέσει πόλο έλξης για επισκέπτες.
Επίσης, θα υπάρχει χώρος για τη δημιουργία εμπορικών καταστημάτων σχετικών με τη χρήση του κέντρου αυτού (π.χ. εργαλεία) καθώς και συναφείς επιχειρήσεις, όπως συνεργεία αυτοκινήτων και πάρκιγνκ για νταλίκες.
Παράλληλα, στη θέση του υφιστάμενου κοιμητηρίου θα δημιουργηθούν επίσης ένα εβραϊκό και ένα μουσουλμανικό κοιμητήριο, καθώς και χώροι βοηθητικοί στη λειτουργία τους, ενώ όλη η περιοχή αυτή θα αναπλασθεί και φυτευθεί ώστε να εντάσσεται αρμονικά στο σύνολο της περιοχής. Θα δημιουργηθεί επίσης περιβαλλοντικό πάρκο έκτασης 700 στρεμμάτων, που θα περιλαμβάνει επιφάνειες νερού και χώρους περιπάτου για τους επισκέπτες.
Τέλος, στις επενδύσεις θα συμπεριληφθούν και υψηλής τεχνολογίας ηλιακά πάνελ και συλλέκτες για την παραγωγή ενέργειας ώστε όλο το κέντρο να είναι ενεργειακά αυτόνομο.
H μεγάλη επένδυση logistics της Dimand στη Θεσσαλονίκη
Επενδύει για το μεγαλύτερο logistics center στη Βόρεια Ελλάδα η Dimand σε ακίνητο λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη.
Η DIMAND ανακοίνωσε ότι απέκτησε, μέσω της θυγατρικής της «ΑΠΕΛΛΟΥ ESTATE M.Α.Ε.», γηπεδικές εκτάσεις συνολικής επιφάνειας 355,6 στρεμμάτων, στο 15ο χιλιόμετρο Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, πρώην ιδιοκτησίας της εταιρείας «ΒΑΛΚΑΝ ΑΚΙΝΗΤΑ Α.Ε.», έναντι συνολικού τιμήματος €6 εκατ. Η θέση του ακινήτου είναι ιδιαίτερα προνομιακή, καθώς απέχει 23 χλμ. από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και 16 χλμ. από το Λιμάνι της πόλης.
Επί του ακινήτου, η DIMAND θα ανεγείρει, σε δύο φάσεις, συγκρότημα Logistics, συνολικής επιφάνειας 120.000 τ.μ. περίπου. Η πρώτη φάση αφορά στη δόμηση 55.000 τ.μ. περίπου, εντός 24 μηνών, ενώ η δεύτερη φάση, σε δόμηση 65.000 τ.μ. περίπου, εντός 30 μηνών. Επιπλέον, στην οροφή των εγκαταστάσεων προβλέπεται η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πάνελ για την παραγωγή ενέργειας, κατόπιν εκπόνησης ειδικής μελέτης. Εκτιμάται ότι η συνολική εγκατεστημένη ισχύς των φωτοβολταϊκών πάνελ θα ανέλθει σε 12 MW και η συνολική ετήσια παραγόμενη ενέργεια σε 19.200.000 Kwh.
Η συνολική ακαθάριστη αξία ανάπτυξης (GDV) του έργου κατά την ολοκλήρωσή του, εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου €160 εκατ. Οι επενδύσεις αναμένοται να δημιουργήσουν 200 νέες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευαστική περίοδο και 150 μόνιμες θέσεις εργασίας κατά τη λειτουργία των εγκαταστάσεων.
O Νίκος Δήμτσας, Chief Investment Officer της DIMAND, είχε αναφέρει κατά την ανακοίνωση της επένδυσης: «Με την απόκτηση του ακινήτου της ΒΑΛΚΑΝ ΑΚΙΝΗΤΑ Α.Ε., την οποία σχεδιάζαμε πάνω από ένα έτος, εγκαινιάζουμε την ανάπτυξη περιαστικών υποδομών Logistics μεγάλης κλίμακας και υψηλής προστιθέμενης αξίας. Το μέγεθος στις επενδύσεις σηματοδοτεί την πίστη μας στις προοπτικές ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης σε διαβαλκανικό εμπορικό κόμβο».
Άρθρο από: Bizness.gr